Sušice, 26. května 1999
Ministerstvo životního prostředí
územní odbor pro ČB oblast
Lidická 4
370 81 České Budějovice
prostřednictvím
Správy NP a CHKO Šumava
1. máje 260
385 01 Vimperk
Věc: Odvolání proti rozhodnutí Správy NP a CHKOŠ čj. 51-Vi/408/99
ze dne 10. 5. 1999
Správa NP a CHKO Šumava vydala dne 10.5.1999 rozhodnutí o zásazích proti
škůdcům a zásazích v případech vzniku mimořádných okolností a nepředvídaných
škod v lesních porostech zařazených do I. zóny ochrany přírody NP Šumava.
Proti tomuto rozhodnutí podáváme tímto
odvolání,
a to z následujících procesních důvodů (věcné a odborné budou doplněny
později):
1. Rozhodnutí bylo vydáno osobě (řediteli - zástupci Správy),
která o nic nežádala.
Útvar správy lesů nemá postavení účastníka řízení a spis neobsahuje žádné
zmocnění ÚSL k zastupování Správy při podání žádosti.
2. Správní orgán neoznámil zahájení řízení a termín ústního
jednání veřejnou vyhláškou, což je v rozporu s § 18 odst.3 zákona č. 71/1967
Sb., o správním řízení (dále jen "správního řád") a § 83 odst.1 zákona
č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny.
3. Správní orgán v rozporu s ustanovením § 3 odst.2 a § 33 odst.2 správního
řádu nedal příležitost účastníkům řízení vyjádřit se k podkladu rozhodnutí,
ke způsobu jeho zjištění a uplatnit své návrhy na doplnění
Oznámení o doplnění podkladu dopisem č.j. 51-Vi//99 ze dne 26.4.1999, ze
kterého navíc není patrné jaké věci se týká, nebylo zasláno 13 účastníkům
řízení. Správu na tuto skutečnost upozornilo HD Sušice dopisem ze dne 6.5.1999,
tedy ještě před vydáním rozhodnutí.
a) vůbec se nezabýval návrhy účastníků řízení na doplnění podkladu
rozhodnutí.
Např. návrh HD Sušice a EPS obsažený v protokole z ústního jednání, návrh
HD Sušice ve vyjádření ze dne 14.4.1999.
b) nevypořádal se se všemi připomínkami účastníků řízení a
nevycházel ze spolehlivě zjištěného stavu věci, jak ukládá správní řád
v utanovení § 3 odst.4 a § 32 odst.1.
Jde zejména o námitku HD Sušice ve vyjádření ze 14.4.1999 na nedostatečnost
podkladů i po doplnění spisu, vyloučení odkladného účinku odvolání a nejednoznačnost
situace v I. zónách vyplývající z předložené analýzy.
4. Rozhodnutí je v rozporu s § 3 odst.4 správního řádu - překážka
věci rozhodované (litispendence).
Řízení přerušené rozhodnutím Správy čj. 51-Vi/146/97 ze dne 22.1.1997 (zahájeno
oznámením čj. 51-Vi/2888/96 ze dne 30.8.1996) se týkalo souhlasu k zásahům
proti škůdcům ve vybraných částech I. zón NP Šumava (12 zón se shoduje
s tímto řízením - zóna č. 1, 19, 23, 37, 43, 58, 81, 99, 103, 124, 131,
132) a nebylo dosud řádně ukončeno.
Zároveň dnes existují 4 rozhodnutí týkající se režimu I. zón, z nichž
některá se vzájemně upravují, takže celá situace je velmi nepřehledná zřejmě
i pro správní orgán. Jinak by totiž nemohlo dojít k situaci kdy rozhodnutí
Správy čj. 51-Vi/1101/98 ze dne 21.7.1999 je dnes víceméně nepoužitelné
a tudíž zbytečné.
Uplatnění části 2. (Použití dovezených lapáků) a 3. (Asanace vývratů
a polomů smrku) rozhodnutí je vázáno na vyhlášení kalamitních oblastí v
NP Šumava, jenže tyto oblasti byly vyhlášeny v rozsahu 8 lesních správ
NPŠ rozhodnutím MŽP (č.j. OOL/465/98 ze dne 18.6.1998) do 31.3.1999. Tzn.,
že od 1.4.1999 na území NPŠ není žádná kalamitní oblast vyhlášena, takže
předmětné I. zóny nejsou vymezeny a postup v souladu s rozhodnutím z 21.7.1999
je dnes protiprávní.
Vzhledem k výše uvedeným poškozením práv účastníků řízení navrhujeme,
aby odvolací orgán napadené rozhodnutí
z r u š i l.
za Hnutí DUHA Sušice
Jiří Koreš
Kontakt: Hnutí DUHA Šumava, Na Burince 273, 342 01
Sušice,
tel/fax: 0187/526487